tisdag 23 november 2010

Bichon Frisé valp

 Här är lilla bichon frisé-valpen Tuss. Jag tycker den blev rätt verklighetstrogen :)












 ----------------------------------------

Den är virkad i Drops-garnet Puddel. Väldigt roligt garn, fast svårt att virka i. Men det är värt att försöka, resultatet blir jättefint! Puddel finns i olika naturfärgade nyanser, som passar bra till t ex hundar, teddybjörnar och får.

Jag har virkat helt på frihand, eftersom garnet är så ulligt är det väldigt svårt att räkna maskor. Men man kan använda mitt mönster på liten hundvalp som utgångspunkt. Jag har dock gjort kortare ben, struntat i nosen och fläcken runt ögat, och virkat öron och svans i rader istället för i ring.

Ett tips är att vända avigsidan på arbetet utåt, för det blir ulligare än rätsidan. Men det är ju förstås en smaksak :)


-------------------------

6 kommentarer:

  1. Underbar trots inköp av mönster och ögon av dig blir det ingenting för mig.

    SvaraRadera
  2. Jättesöt valp! Ja, det garnet är ju perfekt till djur.

    SvaraRadera
  3. nejmen sicken sötnos <3 Vad duktig du är som kan virka i sånt garn, jag klara bara inte av det ;)

    SvaraRadera