onsdag 3 november 2010

Till er som virkar julkrubban

Det är fantastiskt med alla mejl jag får från er som har börjat virka en julkrubba efter mitt mönster i 101 Nya Idéer!

Jag tänkte att det skulle vara roligt att få se och visa upp era skapelser. Så ni som vill; mejla en bild på krubban till mig så lägger jag upp den här på bloggen. Eller, om ni inte vill visa upp så kanske ni kan tänka er att bara mejla en bild till mig privat. Ni som har egna bloggar eller hemsidor, och som lägger upp bild på krubban där, mejla mig så länkar jag.

8 kommentarer:

  1. Kul idé! Jag har precis börjat att virka - gör alla huvuden först. Så småningom kommer den att vara färdig och då kan jag skicka en bild till dig. Det är verkligen en fin "grej"!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag undrar om man får sälja julkrubbor till andra virkade på ditt mönster, eller går det emot upphovsrätten? Vad tycker du om det?

    SvaraRadera
  3. Jag har inget emot att man säljer figurer som man gjort efter något av mina mönster, så länge man inte gör det i stor skala. Så du får gärna sälja julkrubbor baserade på mitt mönster. Jag blir förstås extra glad om du talar om att det är jag som gjort mönstret, men det är inget måste. Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Skapandet av min egen uppsättning av den här julkrubban börjar bli en besatthet från min sida... Jag äter sover och andas amigurumikrubba just nu... ;-)

    SvaraRadera
  5. Har virkat en julkrubba efter ditt mönster med vissa små förändringar. Bilder finns på min blogg, http://ingapyssel.blogspot.com/2010_10_01_archive.html
    Tack för en inspirerande blogg.

    SvaraRadera
  6. Grattis till ditt fina mönster i tidningen

    SvaraRadera
  7. Här finns en bild på första delen av min julkrubba. http://frumelin.blogspot.com/2010/11/virkvader.html

    SvaraRadera
  8. Mönstret lever kvar, har just börjat på figurerna!
    Annie

    SvaraRadera