tisdag 22 februari 2011

Barnvagnsmobil

 Min dotter är nu två månader och har börjat intressera sig för omvärlden. Hon ligger gärna och tittar på saker som är färgranna. Så det var dags att virka en barnvagnsmobil åt henne.







Jag virkade djurhuvuden som jag hängde upp på rad. 







Jag stoppade dem inte så hårt som jag brukar, för då skulle de blivit för tunga. Nu rör de sig lite när vagnen rullar. Jag lade en bjällra i en av dem, som pinglar lite diskret.







Det lär bli fler bebisleksaker i vår!

7 kommentarer:

  1. Jättesöta! Och kaninens tänder är ju för gulliga. Måste vara kul att ha något så fint och färgglatt att titta på när man är så liten :)

    SvaraRadera
  2. Gud så söta. Har spånat själv efter idéer till barnvagnsmobil åt min minsta på 1månad :) Nu blev jag riktigt taggad på att färdigställa mobilen.

    btw! Har skapat en ny blogg eftersom den bloggportal jag hade innan har beslutat att stängas ner.

    SvaraRadera
  3. Hur och i vad hängde du upp mobilen i? Jag har själv haft många funderinger men inte kommit på något bra...så mottar gärna tips!

    Riktigt fin!!!

    SvaraRadera
  4. Riktigt fin! Har du något mönster på dom?
    Kramkram Emmy

    SvaraRadera
  5. Tack alla :)

    Hulda: Jag satte en krok i vardera sidan på mobilen. Sen fanns det redan fästen för barnvagnsmobil på barnvagnens sufflett.

    Emmy: Jag gjorde figurerna på frihand, och skrev inte ner nåt mönster. Men huvudena är ganska lika huvudet på Hello Kitty som finns bland mina gratismönster. Öronen från Hello Kitty och Miffy-mönstren funkar nog bra, fast jag virkade dem lite annorlunda. Nosarna är bara ett runt varv med stolpar, som jag inte tagit ihop med en smygmaska på katten och kaninen. Till björnens nos virkade jag två varv med halvstolpar. Hoppas det kan ge dig lite inspiration!

    SvaraRadera
  6. Får man beställa en sådan här? Jag älskar den! Maila mig på info@byracka.com.
    /Lena

    SvaraRadera